Zabawy stymulujące rozwój dziecka między 12. a 24. miesiącem życia

Zabawy stymulujące rozwój między 12. a 24. miesiącem życia Czym jest zabawa dla dziecka? Zabawa jest podstawowym źródłem rozwoju dziecka. Bawiąc się dziecko wyobraża sobie daną sytuację, przez co uczy się rozumienia reguł życia społecznego. Dzięki temu rozumieniu u dziecka rozwija się język. Zabawa oparta jest na naśladowaniu osoby dorosłej. Dzięki zabawie maluch m. in.: […]

Mowa dziecka w trzecim roku życia

Mowa dziecka w trzecim roku życia Trzeci rok życia dziecka przynosi szybki rozwój mowy. Dziecko stale poszerza zasób słownictwa. Mowa nadal silnie oparta jest na mechanizmach naśladownictwa. Oczywiście nadal jest niedoskonała, ale wystarczająca do komunikowania się z otoczeniem. Rozwój systemu fonetyczno – fonologicznego W wieku 3 lat dziecko: – wymawia prawidłowo wszystkie samogłoski, – prawidłowo […]

Dysleksja – przyczyny, terapia, zalecenia

Czym jest dysleksja? Dysleksja to trudności w linearnym opracowaniu informacji językowych, którym towarzyszą problemy w linearnym przetwarzaniu informacji symbolicznych, czasowych, motorycznych. ( J. Cieszyńska) Przyczyny dysleksji Przyczyn trudności w nauce czytania i pisania może być wiele. Do najczęstszych należą: – dysleksja w rodzinie (rodzice, rodzeństwo), – zaburzenia przebiegu ciąży i porodu, wcześniactwo, – dysharmonie w […]

Nauka czytania sylabami – od czego zacząć?

Nauka czytania sylabami W naszym gabinecie prowadzimy sylabową naukę czytania metodą Symultaniczno-Sekwencyjną® autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej. Widzimy na co dzień jakie efekty ona przynosi zarówno dla dzieci zdrowych jak i dla dzieci z problemami edukacyjnymi. Chcemy Was gorąco zachęcić do ćwiczeń w domu i w dzisiejszym wpisie postaramy się Wam pokazać przykłady ćwiczeń na sam […]

Zastosowanie Gestów artykulacyjnych w terapii wad wymowy

Zastosowanie Gestów artykulacyjnych w terapii wad wymowy. Jednym z elementów Metody Krakowskiej są gesty artykulacyjne. Są to ruchy dłoni wskazujące miejsce i sposób artykulacji danej samogłoski lub spółgłoski. Technika ta ma za zadanie przede wszystkim zachęcić dzieci do naśladowania osoby dorosłej. Pomóc dziecku w prawidłowej artykulacji głoski. Stosując gesty wspomagamy procesy uwagi i pamięci poprzez […]

Co wspiera terapię logopedyczną?

CO WSPIERA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ? Postępy terapeutyczne są zależne od wielu czynników. Nam terapeutom bardzo zależy na efektach- chcemy żeby nasze dzieci każdego dnia robiły mniejsze i większe kroki naprzód, dlatego dzisiaj kilka sposobów, które mogą w tym pomóc. 1. Wyłączenie wysokich technologii. To jest zalecenie, które z pewnością usłyszał każdy, kto pojawił się w naszym […]

Dwulatek nie mówi? – mowa dziecka w drugim roku życia

Dwulatek nie mówi – czyli o rozwoju języka w drugim roku życia Czy należy niepokoić się, kiedy 2-latek wypowiada kilka słów? Kiedy udać się z nim do logopedy? Czy jeśli pójdzie do przedszkola zacznie mówić tak, jak zapewnia nasz lekarz rodzinny? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym wpisie. Jednym z częstych, […]

Test zagrożenia dysleksją

Dlaczego lepiej zrobić test zagrożenia dysleksją? Bo lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć! Ryzyko dysleksji można zdiagnozować dużo wcześniej niż w pierwszej klasie, kiedy dziecko staje przed wieloma wyzwaniami, dlatego jest niezwykle ważne, by je właściwie do tych wyzwań przygotować. Bardzo często rodzice czekają, aż opóźnienia same się wyrównają. Niestety im dziecko jest starsze, tym więcej […]

How to learn polish ? Polish classes for kids with Speech Therapist

  More than half the world’s population is now bilingual. Bilingualism or multilingualism is the phenomenon of speaking and understanding two or more languages. Bilingual and multilingual children usually need more time to achieve fluency in two or more languages than their monolingual peers. Over time however, children from bilingual homes tend to bounce back […]

POLISH LANGUAGE WORKSHOPS FOR BILINGUAL KIDS

POLISH LANGUAGE WORKSHOPS FOR BILINGUAL KIDS JĘZYK POLSKI Z LOGOPEDĄ DLA DZIECI DWUJĘZYCZNYCH W naszym gabinecie ruszają nowe zajęcia logopedyczne dla dzieci dwu-i wielojęzycznych. Ciekawe gry i zabawy wspomagające naukę języka polskiego. Games in Polish (board games, phonetic games) / Gry i zabawy fonetyczne Reading stories and fairy tales in Polish / Czytanie bajek i […]