Zajęcia wspomagające rozwój mowy 2- 3 latków

Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku 2-3 lat, a celem spotkań jest wspieranie dziecka w naturalnym nabywaniu mowy.

Jeżeli martwisz się, że Twój Maluch:

  • mówi zbyt mało,
  • mówi mniej niż rówieśnicy,
  • mówi “po swojemu”,
  • nie jest chętny do rozmowy,
  • unika kontaktu werbalnego,

nie wiesz jak mu pomóc – zapraszamy.

Obecnie panuje wiele różnych zdań na temat rozwoju mowy dzieci, jeżeli coś cię niepokoi- nie słuchaj innych, nie czekaj dłużej tylko wybierz się do specjalisty.

Pamiętaj, że brak mowy u dwulatka nie jest prawidłowy. Dziecko w tym wieku powinno już komunikować się werbalnie budując proste zdania z dwóch słów. Ograniczony zasób słownictwa może powodować problemy z rozwojem społecznym i emocjonalnym. Dzieciom niemówiącym jest dużo trudniej wchodzić w interakcje z rówieśnikami.

Dla kogo przeznaczone są nasze zajęcia?

Dla wszystkich dzieci w wieku 2-3 lat. Zarówno dla tych, które mówią- w celu odpowiedniej stymulacji i zapewnieniu właściwego rozwoju, jak i dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Szczególnie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy zastanawiają czy ich dziecko mówi wystarczająco dużo. Pamiętajcie, że to świetny moment na ćwiczenia ze względu na dużą plastyczność mózgu, a możliwość mówienia, to najlepsze co możesz dać swojemu dziecku.

Cel zajęć

Naszą misją jest jak najlepsze wspieranie dziecka w rozwoju mowy tak, by nie następowały zaległości. Jeżeli zostaną zauważone opóźnienia w nabywaniu języka – postaramy się je jak najszybciej zniwelować.

Forma i metody pracy

Zajęcia mają charakter indywidualnych zajęć, ponieważ są one najbardziej efektywne. Pracujemy w duchu Metody Krakowskiej, aby wspierać dziecko we wszystkich obszarach poznawczych. Wiemy, że opóźniony rozwój mowy wiąże się często z innymi trudnościami, dlatego zawsze staramy się znaleźć przyczynę i pracować nad brakami. Odpowiednia stymulacja na tym etapie przekłada się na późniejsze sukcesy edukacyjne oraz społeczne.

Jedną z technik jakie stosujemy jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania, dzięki której dzieci w przyjemny sposób wyrabiają nawyk czytania oraz uczą się rozumieć czytane teksty.

Podczas zajęć ćwiczenia dostosowane są do indywidualnych możliwości i potrzeb. Dziecko poznaje świat wszystkimi zmysłami, ale również poprzez nazywanie elementów otaczającej rzeczywistości, dlatego stymulacja w naszym Centrum odbywa się w sposób całościowy – w zakresie wszystkich funkcji poznawczych. Dzięki właściwie rozwiniętej umiejętności komunikacyjnej ma możliwość na lepsze budowanie relacji oraz odpowiedni rozwój emocjonalny.